Lunchtips - Wokade nudlar med fläsklägg

Har inte gjort något lunchtips på länge av två anledningar.
1. Jag har tagit ett fööööööööör långt break från bloggen, oavsiktligt, och det är av olika anledningar som jag inte ens kan beskriva.
2. Jag har inte lagat något tillräckligt fenomenalt för att det ska få hedersplats i bloggen! xD

Men nog pladdrat. Det är inläggsdags! Jag vet att det kan vara lite olägligt att posta ett lunchtips när det är läggdags, men det blev helt enkelt inte av förrän nu, men det gör nog inte så mycket då detta är ett ganska tidlöst inlägg.

Nudlar med fläsklägg åt jag till lunch idag. För er som inte vet vad fläsklägg är så kan jag tala om att det är grisens knä och armbågar, oftast sålt rimmade med svålen kvar. Väldigt underskattat kött måste jag säga. Rekommenderas verkligen!
Nudlarna jag använde var ett okänt märke jag köpte på ÖoB. Kryddstark. Nudlarna är inte så goda kokta men de passar bra som chow mein/yakisoba (Stekta nudlar). Jag började med att jag kokade nudlarna, sköljde dem i kallt vatten och stekte dem i en wok. Efter ett tag hällde jag på innehållet i kryddpåsen och rörde runt så att pulvret spreds ut jämnt. Då hällde jag upp nudlarna på en tallrik och började steka fläsklägget som jag hade skurit upp i mindre bitar. Efter ett tag hällde jag i nudlarna så att de värmdes upp och rörde om så att ingredienserna blandades väl. Sedan lades härligheten upp på en tallrik och åts med ätpinnar. Stadierna i tillagningsprocessen kan flyttas om efter behov, men det var i den ordningen jag lagade rätten idag. Imorgon ska jag försöka igen i en lite annorlundare ordning. Såhär såg det ut:

Som sagt, har ingen av er provat fläsklägg förut så rekommenderar jag det verkligen, gärna tillagat med nudlar. Det var allt för den här gången. Ciao! :3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0