Lunchtips - Nudlar med sprödbakad torskfilé

Än en gång ber jag om ursäkt för att det blir glest mellan inläggen, men jag ska försöka ändra på det. Detta genom att idag introducera lunchtips. Notera att kategorin Mat och dryck kan komma att användas till andra relaterade saker.
Min lunch idag såg ut såhär:

Man börjar med nudlarna. Jag använde Vitasia Instant Noodles med currysmak som man kan hitta på Lidl. Det första man gör är att man häller i vatten i en wok eller stekpanna och kokar upp det.
När det kokar häver man i nudlarna och låter de mjukna upp (Låt de gärna bli al dente, med lite tuggmotstånd).
När nudlarna är klara silar du bort vattnet och häller istället i lite olja i pannan. Stek nudlarna lite grann, häll i kryddpåsen och stek i några minuter under omrörning.
När nudlarna är klara häver du upp de på en tallrik och börjar med fisken. Jag använde Hemköps sprödbakade torskfilé, men fiskpinnar eller schnitzel går lika bra. Stek fisken tills den blir lätt gyllenbrun och servera med nudlarna.

Bon appétit! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan inte du ha frågestund? :D

2011-05-07 @ 12:04:12
Postat av: Hanna Hjelm

Hej ja du jag vet inte riktigt :) Sj bloggar jag om typ llt jag gör:) men ett riktigt bra tips är att lägga ut massa bilder:)! Folk älskar bilder:)! kram!

2011-05-16 @ 21:31:51
URL: http://hannahjeeelm.blogg.se/
Postat av: Hanna Hjelm

Haha nja simon tror det blir lite svårt :P!

2011-06-06 @ 19:58:42
URL: http://hannahjeeelm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0